Polska Agencja Informacyjna

Egipt: Władze zdejmują z anteny program dziennikarza, który skrytykował prezydenta

Egipskie media donoszą, że program telewizyjny dziennikarza Ibrahima Issy został 1 stycznia 2017 roku zdjęty z anteny. Decyzja ta została podyktowana ostrą krytyką dziennikarza ze strony wyższych urzędników państwowych. Stacja Al-Qahira poinformowała, że Ibrahim Issa „nie chce dłużej kontynuować emisji programu”.

Lokalne media informują, że kanał telewizyjny Al-Qahira znalazł się pod silną presją ze względu na sierpniowy program Ibrahima Issy opublikowany na YouTube, podczas którego dziennikarz pośrednio skrytykował prezydenta Abdel Fattaha Al-Sisiego. Issa wyraził również swoją opinię na temat premiera Sharifa Ismaila, którego nazwał człowiekiem "bez historii i doświadczenia politycznego".

Rząd Egiptu podkreśla, że w państwie obowiązuje wolność poglądów i wypowiedzi.

 

 

Źródło: Al-Jarida