Z roku na rok liczba konsumentów poszukujących towarów i usług w sieci rośnie. Jest to istotna informacja dla każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na zwiększeniu zysków swojej firmy. Aby dotrzeć do nowych klientów w przestrzeni online, warto zainwestować w marketing internetowy. Jakie działania trzeba podjąć, by wypromować markę w wyszukiwarce i social mediach? Sprawdź!
Strona internetowa to podstawa
Każda firma chcąca rozpocząć poszukiwania klientów w sieci, powinna mieć stronę internetową. To właśnie tam potencjalni zainteresowani znajdą informacje dotyczące oferty, cennika, czy historii danej marki. Dlatego witryna musi być wykonany profesjonalnie i zgodnie z określonym standardem. Nieestetyczna i niewygodna w obsłudze domena raczej nie zachęci odwiedzających do zrobienia na niej zakupów. Poza niezbędnymi danymi na temat marki na stronie warto umieszczać też tematyczne artykuły blogowe, poświęcone specyfice branży firmy.
Pozycjonowanie strony internetowej
Jednak sama wizytówka online nie sprawi, że nowi klienci zainteresują się marką. W marketingu internetowym kluczową funkcję pełni również pozycjonowanie strony www. Dzięki przemyślanym działaniom SEO można sprawić, że dany serwis zyska wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki. Specjaliści z tej dziedziny działają na podstawie słów kluczowych dobranych zgodnie ze specyfiką branży oraz grupą odbiorców, do których ma trafić przekaz. Pozycjonowanie obejmuje m.in.:
- optymalizację kodu i struktury witryny,
- tworzenie treści na stronę,
- link building.
Profil w social mediach
Ogromnym wsparciem w marketingu internetowym jest wykorzystywanie dodatkowych kanałów pozwalających dotrzeć do nowych klientów. Z popularnych social mediów korzystają miliony internautów, dlatego nie można bagatelizować ich fenomenu. Konto firmowe można założyć m.in. na:
- Facebooku,
- Instagramie,
- TikToku,
- LinkedIn.
Klienci często śledzą profile swoich ulubionych marek w social mediach, więc za ich pośrednictwem można się dobrze wypromować. Najpopularniejszym medium jest Facebook, zaraz za nim plasuje się Instagram. Także TikTok zyskuje na popularności, jednak jest to specyficzny portal, który nie sprawdzi się w przypadku każdej branży. Jego przeciwieństwem jest LinkedIn, gdzie można zaprezentować markę wśród specjalistów i osób zainteresowanych daną tematyką.
Aby marketing internetowy w zakresie social media odniósł sukces, należy dbać o wysoką jakość treści widocznych na profilach firmowych. Warto też pamiętać o systematyczności w publikowaniu nowych postów.
Marketing internetowy korzystny dla marki!
Firma, która nie jest obecna w sieci, traci cenne źródło pozyskiwania nowych klientów. Promocja na kanałach w social mediach czy strona www z dobrym SEO mogą przynieść spore zyski dla przedsiębiorstwa. Skuteczny marketing internetowy pozwoli też stworzyć pozytywny wizerunek marki i zostawić w tyle konkurencję z branży.