Handel i usługi online gwarantują sukces, pod warunkiem, że przedsiębiorca postara się o osiągnięcie jak najlepszych wyników w wyszukiwarce Google. W grę wchodzi kampania reklamowa w postaci linków sponsorowanych Google Ads lub pozycjonowanie organiczne. Czym różnią się obie metody i która z nich da lepsze rezultaty? Przeczytaj artykuł, aby się tego dowiedzieć.
Płatne linki Google Ads
Dla zainteresowanych komercyjną usługą w wyszukiwarce przewidziano miejsce na samym początku strony z wynikami – pod hasłem „Reklama”. Zaletą tej metody jest dobra ekspozycja i gwarancja pozostania na samej górze listy przy szukaniu przez użytkownika danej frazy. Dzięki płatnej usłudze można dowolnie określić parametry, które nakierują wyświetlający się meta opis na docelową grupę Klientów. Wiek, płeć, lokalizacja – ustawienia pozwalają na wybór adresatów, do których trafi reklama.
Co więcej, po wybraniu odpowiedniej opcji Google Ads steruje również czasem i częstotliwością pojawiających się treści. To dobry sposób na ukierunkowaną kampanię reklamową, jeśli przedsiębiorcy zależy na szybkich rezultatach. Metoda ta generuje opłaty dopiero po kliknięciu linku przez użytkownika wyszukiwarki. Trzeba też liczyć się z nieprzewidywalnymi postawami odbiorców – część internautów może omijać treści reklamowe i przechodzić do wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie – dłuższa droga do sukcesu
Na czym polega pozycjonowanie? To zespół działań, które prowadzą do jednego celu – osiągnięcia jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwań. Specjalny algorytm wyszukiwarki ocenia wartość i użyteczność tekstu na podstawie kilku kryteriów. Przyznana ocena decyduje o kolejności wyświetleń. Dlatego istotą pozycjonowania jest stworzenie i sformatowanie zawartości strony (contentu) w taki sposób, który umieści link na jak najwyższej pozycji. Decydują o tym:
- użyteczność (obecność najpopularniejszych fraz z wyszukiwań),
- jakość i poprawność językowa,
- unikalność tekstów,
- stałe odświeżanie i dodawanie treści (np. w ramach bloga).
Google Ads a pozycjonowanie – wybór adekwatny do strategii
Główna różnica między działaniami SEO a Google Ads polega na szybkości efektów. Pozycjonowanie to złożony proces, który w przeciwieństwie do szybkiej kampanii reklamowej wymaga cierpliwości. W dłuższej perspektywie daje lepsze rezultaty od płatnych linków, choć po osiągnięciu założonego celu stale trzeba dbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce. Metoda ta przynosi wyraźne zwiększenie ruchu na stronie sklepu internetowego czy platformy z usługami. Pierwsze osiągnięcia pojawiają się po upływie około 3 miesięcy od rozpoczęcia kampanii. Oznacza to konieczność monitorowania i aktualizacji contentu na domenie. By utrzymać dobrą pozycję na liście z wynikami, najlepiej powierzyć pozycjonowanie specjalistom z branży SEO, którzy potrafią dostosować strategię do zasad, które co jakiś czas są aktualizowane przez Google.